Reklamační řád
Reklamační řád
Prodávající poskytuje záruku na zboží v rozsahu ustanovení obecně platných předpisů. Zjistí-li kupující po převzetí zboží, že má zboží vady, musí je vytknout bez zbytečného odkladu a oznámit prodávajícímu jedním z níže uvedených způsobů: zasláním e-mailu nebo prostřednictvím pošty. Poškození zboží a reklamace poškozeného zboží přepravou řeší čl. 6 a 7 obchodních podmínek. Reklamace se nevztahuje na zboží poškozené nevhodným používáním (například úmyslným přetížením, rozbitím, nevhodnou manipulací atd.). V případě poničeného obalu zboží při převzetí zásilky, je nutné reklamaci uplatnit u přepravce, a to ihned po převzetí.
Při podání reklamace se předkládá reklamované zboží v kompletním stavu (tj. např. u vypadlých kamenů včetně těchto kamenů) a doporučuje se předložit kopii prodejního dokladu (faktury), aby mohla být reklamace posouzena. Při podání reklamace je důležité přiložit i stručný popis závady a způsob, jakým k ní došlo, aby prodávající mohl reklamaci vyřídit v co nejkratší lhůtě. Reklamace je nutné zaslat vždy doporučeně (ne na dobírku) na adresu uvedenou na faktuře. Reklamované zboží je třeba pečlivě zabalit (protinárazový obal, popř. krabička atd.), aby nedošlo k poškození při přepravě.
Jako oprávněnou nelze uznat reklamaci zboží, jehož vady vznikly neodborným použitím, mechanickým poškozením nebo opotřebením, živelnými pohromami či jinými vnějšími vlivy. Reklamace se nevztahuje na zboží prodávajícímu dodané v nekompletním stavu či jinak poničené nevhodným užíváním (např. odřené, ohnuté, přetržené, poškrábané, znečištěné atd.). Bude-li reklamace uznána jako oprávněná, zajistí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, výměnu zboží, případně vrácení peněz.
Dle zákona o ochraně spotřebitele je možné, aby se zákazník obrátil na Českou obchodní inspekci a zahájil řízení pro mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. Kontaktní údaje: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2; www.coi.cz.
Prodávající odpovídá pouze za skryté vady, které má prodané zboží při převzetí kupujícím a které se vyskytnou v záruční době.
Délka záruční doby, vztahující se na veškeré námi nabízené zboží, je 2 (dva) roky ode dne převzetí věci kupujícím.
Při uplatnění reklamace musí kupující prokázat, že reklamované zboží pochází od prodávajícího, a to předložením originálu či kopie vydaného prodejního dokladu.
Prodávající neodpovídá za vady, které vzniknou nešetrným zacházením nebo násilným mechanickým poškozením zboží ze strany kupujícího.
Při uplatnění reklamace na vadu zboží je prodávající povinen prověřit, o jakou se jedná vadu (odstranitelnou, či neodstranitelnou).
Pokud se jedná o vadu neodstranitelnou, může prodávající zboží vyměnit, poskytnout slevu nebo vrátit kupujícímu plnou kupní cenu, a to dle dohody obou stran.
Pokud se jedná o odstranitelnou vadu, postupuje prodávající následujícím způsobem: zjištěnou vadu odstraní na své náklady a bez zbytečného odkladu (nejpozději do 30 dnů od převzetí reklamace).
Pokud nebyla věc ještě použita, může kupující dle svého uvážení a možností tuto věc vyměnit.
V případě, že je vadná pouze součást věci, má kupující právo na výměnu této součásti, a nikoli celé věci.
Jestliže se na opravené věci vada vyskytne opětovně (rozumí se podruhé) nebo pro větší počet vad nelze věc řádně užívat, vymění prodávající vadnou věc, poskytne slevu nebo vrátí kupní cenu.
Po uplynutí dvouleté záruční doby zaniká odpovědnost prodávajícího za vady zboží, které nebyly v této lhůtě u prodávajícího zákazníkem uplatněny. V případě provedené záruční opravy se záruka na zboží prodlužuje o dobu, po kterou v důsledku jejího provádění nemohl zákazník zboží řádně užívat.
Reklamační formulář
Pokud chcete zboží reklamovat v zákonné lhůtě, která činí dva roky ode dne nákupu, vyplňte prosím tento formulář, podepište a zašlete zpět. V případě využití emailové pošty je třeba formulář vytisknout, podepsat a s podpisem naskenovat.
Adresát (prodávající):
Internetový obchod: Jelena
Společnost: Jelena Potylková
Adresa: Poštovská 190, 463 42 Hodkovice nad Mohelkou
IČO: 01078640
DIČ: CZ01078640
E-mailová adresa: info@jelenapotylkova.cz
Telefonní číslo: +420 723 808 743
nejsem plátcem DPH
Spotřebitel:
Jméno a příjmení:
Adresa:
Telefon a e-mail:
Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace)
Dobrý den,
dne ……...…….. jsem ve Vašem obchodě Jelena vytvořil objednávku (specifikace objednávky viz níže). Mnou zakoupený produkt však vykazuje níže uvedené vady, výrobek proto reklamuji a žádám o vyřízení reklamace nejpozději v zákonné lhůtě do 30 kalendářních dnů. Zároveň Vás žádám o vystavení písemného potvrzení o uplatnění reklamace.
Datum objednávky: …..……..………. Datum dodání: ………………………….
Číslo objednávky: ………….……….….
Zde popište vady výrobku: …..................................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Preferovaný způsob reklamace:
(prodávající má právo tomuto přání nevyhovět)
oprava zboží
výměna zboží
vrácení peněz
jiný (popište)
Za produkt jsem zaplatil/a:
hotově
bankovním převodem
dobírkou
kartou on-line
Číslo účtu, na který požaduji zaslat vrácené peníze: …………………………………………
V …………………. dne ……………………..
Podpis: …………………………………………….
Seznam příloh:
Faktura za objednané zboží č. ……………………
Obecné poučení k uplatnění reklamace
Zakoupení reklamovaného předmětu jste povinen prokázat předložením kupního dokladu, případně jiným, dostatečně věrohodným způsobem.
Jakožto spotřebitel nemůžete uplatnit práva z vad, které jste sám způsobil nebo o kterých jste při koupi věděl. Stejně tak ani z vad, pro které jsme s Vámi dohodli snížení ceny. Neodpovídáme ani za běžné opotřebení věci.
Reklamace musí být uplatněna nejpozději do dvou let, ovšem vždy bezodkladně tak, aby nedošlo k rozšíření vady a v jejím důsledku k zamítnutí reklamace. Včasným oznámením vady poté, co se objeví, si můžete zajistit bezproblémové vyřízení reklamace.
Reklamace je vyřízena teprve tehdy, když Vás o tom vyrozumíme. Vypršení zákonné lhůty je možno považovat za důvod k odstoupení od smlouvy.